Isnin, 3 November 2008

contengan dulu..

Semalam aku balik ke Port Klang,.sebelum cuci keta tu, cari la kain buruk untuk lap kereta..terjumpa la pulak drawing2 lamaku..masa study kat Uitm Perak,..ader yg dah tukar color, berkulat..bila di belek2 balik, rasa kelakar pun ada,rasa puas pun ada..

Ingat2 balik, masa belajar dulu, memang teruk dgn kos interior design ni..1 bulan wat 4-5 projek..upgrade restoran yang dah lama la, hotel, library, retail shop..mcm2 lg yg tak pernah kos lain buat..research, masuk ke rumah2 lama, kedai lama, hutan pun ada, interview tokey kedai(bukan taukeh warung si nik tu)..cari layout2 lama kat majlis perbandaran, case study, panjat banggunan lama, ambil ukuran, tu kalau xde layout plan..Peh..jauh bezanya dengan kerja sekarang..memang memenatkan..kekadang rasa puas, sedih, bila kena perli, kena puji kena kutuk dengan member2..duit PTPTN mmg tak pernah cukup..bila buat 1 projek, dengan kos buat research, tangkap gambar yang kena di cuci, pastu buat mockup model, presentation model, sampai mata bengkak2, presentation drawing dengan ink marker yang mahal, presentation board, plastic untuk balut drawing, ink untuk printing..teknikal pen lg..macam2 accessories untuk melengkapkan presentation..adehhh…
Budak2 , kos selain design ni, kos akaun ker, mkn mewah2..bergaya..tapi kalau selekeh, mkn magi jer..aarr..itu budak kos interior design ataupun kos architecture..hehehe..

*Sekarang alhamdulillah..semua dah aku lalui..aku jumpa jodoh pun kat uitm tu la..hehehe..

5 ulasan:

wan berkata...

tahniah bro...itu biasa...aku dulu pun mcm ko jgk...bnyak belanja nyer course aku beb...satu lg,ms ko cuci kete yg ko jumpa artwork dulu tu,emm..teringat aku jumpa artwork lama2..aku terus simpan baik punyer...berkulat2 gak...heheheh...anda mmg berbakat...

armmean berkata...

xde lg sgt en. wan, sekadar yg termampu time tu..ader gak member aku wat drwg smp. muntah2..tujuan sebenar aku bkn nak nunjuk2..nak syer dgn kengkawan..cuma tersentuh ati wooo, biler terjumpa blk drwg2 tu..hehe..susah payah nungeng2 wat projek dulu..still simpan gak..utk tunjuk kat waris2 aku..semangat jebat!..hahaha..

Tuhfat al-Nafis11 berkata...

mcm slogan bn jer ko nyer tag kat atas tuu...

armmean berkata...

tuhfat al-nafis 11-mm..sama, tapi x serupa..t.q

Tauke Warung berkata...

eceh