Khamis, 13 November 2008

Permata hatiku..

Puteri sulungku dah pandai menapak!..tapi kekadang tumbang jugak..hobinya, belek2 buku yang banyak gambar, menceceh dan suka sepah-sepahkan barang mainan dan bekas bawang semasa kat dapur (time dia sibuk tolong mama masak)
Semalam masa aku baru nak tidur, Trisyia terjaga dari tidurnya!..”Ma…ma..”(biasa la, kekadg dia panggil aku papa, kekdg mama, ikut suka hati dia la)..mama dia kat sebelah dah pengsan!..letih susukan anak la tu..aku pun peluk Trisyia, kendong dia, sambil dodoikan tanpa irama dan lagu..kalau aku nyanyi, mahu 7-8 album pun belum tentu dia nak tidur..maklumla..papa dia selalu nyanyikan lagu rock kapak, rock kangkang!..mama dia selalu nasyid jer..
Dalam samar2 kegelapan tu, aku dapat perhatikan Trisyia dah lentok baikk.. punya kat ribaku..”mmm..tidur jugak budak ni”..perlahan-lahan aku baringkan dia kat sebelah..aku pun merebahkan badan sebelah Trisyia..lega rasanya..tak gerak2 dia tidur..nyenyak betul..tetiba aku rasakan, tangan kecik di atas pahaku..kemudian menepuk2..berderau jugak darahku..Eh!..rupanya budak bertuah ni tak tidur lagi..dia pulak yang nak dodoikan aku..

“Pa..pa..”, terasa tangan kecil mengoncang2 lagi badanku..bila aku buka mata, Trisyia tersengih2..siap parking atas dadaku..”ngeng..ngeng..”bunyinya, macam naik kereta mainan yang aku belikan untuknya bulan lepas..Alamak, dah pagi ni..Rupanya aku terlelap dengan dodoian anakku semalam..Dan aku baru tersedar,Trisyia dah masuk setahun 2 bulan semalam, Trisyia..Trisyia..dah besar dah anak pa..

*moral: 1) Jangan ajar anak anda memandu..!
2) Ketika memandu, ingatlah orang tersayang...hehehe..

7 ulasan:

PutRiZ DaMia berkata...

comelnyer!!!!hehehe..kiut..kiut...suka tgk gambar trisyia senyum menampakkan giginya yg br tumbuh..hehehehe..sweet je!!!

armmean berkata...

putrizmia:haah, gigi br jer pat btg..ari2 nak brush teeth..kalu msk toilet 3x, maka 3x la mintak brush teeth..

Tauke Warung berkata...

waaaa.....
asyik duk umah je trisya smpi muka aku pun da tak kenal heheheh...

armmean berkata...

uncle nik ngan uncle herman memjg xde umah..alih2 tgh mlm br. blk..time tu trisyia dah belayar..bile sesekali tgk uncle nik, dah x kenal..

armmean berkata...

tapi kalu dengan uncle big(herman)tergamam dia..kelu dan x berani berkata2..hahaks..jgn marah aar en. herman..

Tuhfat al-Nafis11 berkata...

biar kita pandu anak ke arah yang betul jangan sesekali biar anak memandu kita ke arah yang bakal menghancurkan hidup dia...atau dia nak tunjuk skil memandu dia tuu kat hang... bila nak no 2 nii dia nak kawan tuu..boring laa dia asyik kawan dgn mak pak jer...hehehehehehehe

tegezoot berkata...

entri yg membuat saya tersenyum!